21. elokuuta 2008

Uudet kengät/vararikko

Ostin ihanat uudet kengät, kokomustat Converset. Niillä on kiva sitten tallustaa pitkin synkkää syksyä uusiin seikkailuihin. Kalliitkin olivat, mistä seuraa nyt se, että nieleskelen pyhää ilmaa ensi viikon palkkapäivään saakka. Laskujakin on, enkä todellakaan tiedä, kuinka maksan syksyn tullen enää mitään menoja. Rahaa kuluu aivan liikaa ottaen huomioon, millainen tulotasoni on. Hävettää. Olen hirveän huono rahankäyttäjä. Joku voisi antaa opastusta. (Jotakin hyvää: kesän lisät maksetaan vasta joskus ja ensi viikon palkkaan sisältyy lomaraha, joten ehken nyt ihan sentään vielä kuole.) Niin, ja huomenna tyhjennän kirpparipöydän, eiköhän sieltäkin jokunen lantti ropsahda, vaikka halvalla meni.

Soittelin tänään raportin perään ja sain jälleen ynseää kohtelua. Mitä vittua, minähän maksan siitä, että ne tekevät sen raportin! Mikään ei etene, ennen kuin saan sen käsiini. Alan pikkuhiljaa hermostua, kaiketi olen tajunnut, ettei minulla ihan oikeasti ole kunnon paikkaa minne mennä (vaikka on minulle siis luvattu patjapaikka solusta, mistä olen äärettömän kiitollinen, mutta haluaisin kuitenkin jonkinmoisen kolon itselleni ja kissalleni, ettei tarvitsisi sitä iskeä muitten huoleksi). Kai pitäisi asioida kaupungin asuntotoimistossa, mutta en tiedä, saanko ulosantiani niin vakuuttavaksi, että sieltä irtoaisi minulle jokin pesä. Vissiin sanovat aina alkuun EI. Ja mahdollisesti toisellakin kerralla. Pitäisi kai mennä iskemään nyrkkiä pöytään, mutta tunnetusti se ei ole ihan meikäläisen heiniä. Ehkä joskus vielä vaadin itselleni apua ja palvelua anteeksipyytelemättä. Sitä odotellessa voin itkeskellä tyhjiin pahvilaatikoihin.

Biojäte haisee nyt niin paljon, että täytyy vielä reippailla naapurin keräysastialle (meidän taloyhtiön komposti on edelleen paketissa etupihallani).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!